PKO Bank Polski zapoczątkował mobilną rewolucję w 2013 r. Aplikacja
IKO otwiera ranking 100 najlepszych „banków w kieszeni” na świecie.
Cyfrowa rewolucja w bankowości
W smartfonie, którego używa wg ekspertów ponad 64 proc. Polaków, mamy przy sobie wirtualny bank, sklep
czy przychodnię. Autorska aplikacja PKO Banku Polskiego IKO jest najczęściej używanym bankiem „kieszonkowym” w Polsce.
Smartfony stały się niemal „centrum zarządzania” codziennością. Wszystko za sprawą nowoczesnych aplikacji. Gotówka czy nawet karta płatnicza wydają się zbędne, jeśli posiadamy telefon z mobilną aplikacją bankową. IKO przypadło do gustu Polakom chętnym do korzystania z zalet operacji bezgotówkowych. Rynek mobilnej bankowości w Polsce rozwija się bardzo szybko, a udział PKO Banku Polskiego wynosi aż 25 proc.
IKO przekroczyło 3 mln aktywnych aplikacji
Międzynarodowy sukces IKO
Aplikacja PKO Banku Polskiego znalazła się na pierwszym miejscu rankingu
brytyjskiego miesięcznika finansowego „Retail Banker International”,
pokonując rozwiązania takich tuzów światowej bankowości jak Bank of
America, UBS czy Barclays.
Ranking aplikacji bankowych powstał na podstawie ocen użytkowników
w sklepach z aplikacjami iOS i Android. W 5-stopniowej skali IKO
zdobyło wśród użytkowników systemu operacyjnego iOS 4,8 pkt, a
przez użytkowników Androida zostało ocenione na 4,7 pkt. Aplikację
PKO Banku Polskiego zrecenzowało 150 tys. osób. IKO było jednocześnie
jedyną polską aplikacją uwzględnioną w rankingu. Niższe oceny niż PKO
Bank Polski dostały aplikacje m.in. Bank of America, UBS, Lloyds czy
JP Morgan.
Niepohamowany rozwój
Aplikacja IKO jest stale modernizowana i udoskonalana. Tylko w 2018 r.
wprowadzono m.in. komunikaty push o zdarzeniach na rachunku, nowe wersje
językowe, obsługę karty wielowalutowej i kantor walutowy.
Aplikacja jest dostępna w czterech językach: polskim, angielskim,
rosyjskim i ukraińskim. IKO ma też funkcję czasowego blokowania karty
czy możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej.
Aplikacja oferuje ponadto łatwe skanowanie faktur (także tych bez kodu QR).
IKO niezmiennie cieszy się niesłabnącą popularnością. W 2018 r. notowanych było 60 tys. logowań do
aplikacji na godzinę i 5,5 mln tapnięć na dobę.
W październiku 2018 r. IKO zdobyło prestiżową nagrodę w konkursie e-Commerce Polska Awards 2018
w kategorii najlepszych aplikacji bankowych i ubezpieczeniowych. Wyróżniono je za innowacyjność,
użyteczność, powszechność i funkcjonalność.
Polski standard płatności
Na bazie stworzonej przez PKO Bank Polski aplikacji IKO w 2015 r.
powstał Polski Standard Płatności mobilnych BLIK. Został on zbudowany
wspólnie z bankami partnerskimi i Krajową Izbą Rozliczeniową.
Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP),
która stale rozwija możliwości BLIK-a tak, by był jak najbardziej
funkcjonalny dla użytkowników. Dzięki BLIK-owi miliony Polaków mogą
płacić w Internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać gotówkę z
bankomatów, wpłacać we wpłatomatach oraz natychmiast przelewać środki
innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku
bankowego. W 2018 r. Polacy skorzystali z BLIK-a 57 mln razy. A
płatności BLIK dokonywane są co sekundę.
Następne wydarzenia
Serwis tematyczny portalu Bankomania dotyczący 100-lecia PKO Banku Polskiego