Cyfryzacja to jeden z kluczowych trendów obecnej rewolucji technologicznej. Oparcie usług cyfrowych na nowoczesnej infrastrukturze to większe bezpieczeństwo, niższe koszty dla biznesu i administracji oraz wygoda dla użytkowników. Rozumiejąc te trendy, polski rząd tworzy e-państwo, a PKO Bank Polski aktywnie wspiera tę inicjatywę.
PKO Bank Polski jako pierwszy, już w 2016 r., udostępnił klientom możliwość założenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS przez bankowość elektroniczną. Było to kolejne wdrożenie Banku zaangażowanego w budowę Cyfrowej Polski. Dzięki niemu klienci uzyskali dostęp do informacji znajdujących się na ich koncie osobistym na portalu elektronicznym ZUS.
PKO Bank Polski jako pierwszy umożliwił swoim klientom założenie Profilu Zaufanego za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Dzięki niemu klienci mogą bez wychodzenia z domu załatwić wiele spraw urzędowych, m.in. złożyć wniosek o dowód osobisty w serwisie ePUAP, dopisać się do listy wyborców czy zarejestrować w urzędzie pracy.
Klienci PKO Banku Polskiego od 2016 r. mogą składać wniosek Rodzina 500+ online w serwisie iPKO. Jest on automatycznie kierowany do państwowego systemu informatycznego. Z rządowego programu korzysta w Polsce prawie 3,5 mln rodzin.
PKO Bank Polski upowszechnia technologię Blockchain, dzięki czemu klienci otrzymali zmiany regulaminów produktowych drogą elektroniczną. Ta historyczna wysyłka trafiła do ponad 5 mln osób, co jest największym w Europie zastosowaniem Blockchain w bankowości. Rozwiązanie bazuje na technologii Trudatum firmy Coinfirm, działającej w ramach platformy „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”.
Chmura Krajowa zaoferuje usługi związane z przechowywaniem i zdalnym przetwarzaniem danych. PKO Bank Polski i Polski Fundusz Rozwoju podpisały porozumienie w sprawie powołania spółki technologicznej, która będzie jej operatorem. Działając jako platforma technologiczna i prawna, umożliwi optymalizację procesów związanych z budowaniem nowoczesnej administracji publicznej.