W erę e-bankowości PKO BP wkroczył w 1999 r. z rachunkiem e-Superkonto. Rok później uruchomiono oddział internetowy. W 2002 r. Bank kupiła internetowy Inteligo i po 2 latach przeniósł do niego rachunki e-Superkonto. W 2008 r. bankowość elektroniczna PKO Banku Polskiego zmieniła się w iPKO dla klientów indywidualnych i iPKO Biznes dla firm.
Oferta PKO odpowiadała na potrzeby Polaków coraz bardziej zaprzyjaźnionych z siecią. Już w 1997 r. uruchomiono pierwszy informacyjny portal internetowy. W 2003 r. wprowadzono usługę SMSMoney, czyli możliwość przesyłania środków na numer telefonu komórkowego odbiorcy oraz otrzymywania e-mailem wyciągów bankowych opatrzonych podpisem elektronicznym.
Wiosną 2008 r. powstało iPKO, jako klasyczne konto dostępne przez Internet, Inteligo natomiast zarezerwowano dla konta wirtualnego. Rok później ponad 40 proc. klientów indywidualnych korzystało z dostępu do rachunku w bankowości elektronicznej iPKO, w przypadku rachunków dla małych i średnich przedsiębiorców było to aż 70 proc.
Inteligo wystartowało w maju 2001 r. W ciągu pierwszego roku funkcjonowania udało mu się pozyskać 100 tys. klientów i 100 mln depozytów. Inteligo odpowiedziało na potrzeby użytkowników Internetu, którzy czekali na nową jakość w bankowości. Od 2002 r. Inteligo jest częścią PKO Banku Polskiego.
Korzystanie z usług bankowości elektronicznej zapewnia klientom dostęp do informacji o swoich rachunkach i produktach, umożliwia również wykonywanie transakcji za pośrednictwem Internetu i telefonu. W 2019 r. liczba klientów z dostępem iPKO osiągnęła 10,5 mln. Z serwisu dla klientów korporacyjnych i instytucjonalnych iPKO Biznes korzysta natomiast ponad 60 tys. klientów.