Krajobraz miasta oświetlonego neonami PKO kojarzy się z latami 60. i 70. XX w. To w tym czasie były one jedną z najpopularniejszych form reklamy. Tym bardziej więc warto zwrócić uwagę, jak daleko wyprzedziła tę epokę Pocztowa Kasa Oszczędności, której neon już w latach 30. przykuwał uwagę warszawiaków.
To był prawdziwy powiew nowoczesności dla mieszkańców zniszczonej Warszawy. Neon „P.K.O. Ubezpieczenia. Czeki. Oszczędności” zamontowano na budynku przy ul. Brackiej. Pierwszy neon reklamowy w stolicy pojawił się dzięki prezesowi Kasy Henrykowi Gruberowi. Był to wówczas bardzo nowoczesny rodzaj reklamy zewnętrznej.
Pod koniec lat 50. XX w. polskie miasta zaczęły błyszczeć. Charakterystyczne hasła i symbole Banku wpisały się w świadomość Polaków i zostały zapamiętane na lata.
Od lat 60. i 70. XX w. reklamy neonowe PKO namawiały do oszczędzania i przekonywały, że Bank jest „Twoją kasą”.
„P.K.O. Ubezpieczenia. Czeki. Oszczędności” – pierwsze hasło Pocztowej Kasy Oszczędności rozświetlało warszawskie ulice już w 20-leciu międzywojennym i było perełką w wieczornym pejzażu stolicy. Kolejne neony PKO pojawiły się już po wojnie i trafiły na budynki wielu polskich miast.