Pierwsze akcje
reklamowe

Szeroka akcja reklamowa Pocztowej Kasy Oszczędności pod hasłem „PKO. Pewność. Zaufanie” została zapoczątkowana przez prezesa Henryka Grubera, który utworzył specjalny fundusz prasowy. Tylko w 1930 r. ukazało się w gazetach ponad 6 tys. artykułów na temat Kasy i oszczędzania. W 1935 r. powstał miesięcznik „Młody Obywatel”.

Plakat PKO - Pewność Zaufanie, 1930 rok
Plakat PKO - Pewność Zaufanie, 1930 rok
Plakat PKO - Pewność Zaufanie, 1930 rok
Plakat PKO - Pewność Zaufanie, 1930 rok

„Młody Obywatel” powstał w 1935 r. Po czterech latach docierał już do miliona odbiorców. Czasopismo było adresowane do dzieci i młodzieży z zaangażowanych w SKO szkół powszechnych oraz średnich ogólnokształcących i zawodowych wszystkich szczebli w całej Polsce. W 1939 r. takich placówek było 14 tys. Redaktorem „Młodego Obywatela” został dziennikarz, publicysta i powieściopisarz Stanisław Strumph-Wojtkiewicz. Pismo było drukowane przez Zakłady Graficzne warszawskiego Domu Prasy.

Czasopismo społeczno-gospodarcze Młody Obywatel 1935 rok

„Młody Obywatel” wprowadzał czytelników w tematykę społeczno-gospodarczą i edukował w zakresie finansów. Publikowano artykuły o sytuacji politycznej i gospodarczej państwa oraz wiadomości z zagranicy, a rozrywki dostarczały działy kultura i sport. W części poradnikowej tłumaczono np. „Jak Franek zaoszczędził 250 zł” i instruowano, jak samodzielnie zrobić teczkę na listy lub w jaki sposób oprawiać książki.

Zakładka PKO

Ideę oszczędzania promował osobiście prezes PKO. Henryk Gruber prowadził odczyty na temat gospodarowania finansami w Polskim Radiu.

Henryk Gruber w Polskim Radiu

Nowatorskim pomysłem promocji Banku była produkcja porcelany ze znakiem firmowym PKO. Filiżanki powstały w latach 30. w Fabryce Porcelany w Ćmielowie.

Filiżanka z logiem PKO w latach 30.
Następne
wydarzenia
Serwis tematyczny portalu Bankomania dotyczący 100-lecia PKO Banku Polskiego