Neony PKO

Krajobraz miasta oświetlonego neonami PKO kojarzy się z latami 60. i 70. XX w. To w tym czasie były one jedną z najpopularniejszych form reklamy. Tym bardziej więc warto zwrócić uwagę, jak daleko wyprzedziła tę epokę Pocztowa Kasa Oszczędności, której neon już w latach 30. przykuwał uwagę warszawiaków.

To był prawdziwy powiew nowoczesności dla mieszkańców zniszczonej Warszawy. Neon „P.K.O. Ubezpieczenia. Czeki. Oszczędności” zamontowano na budynku przy ul. Brackiej. Pierwszy neon reklamowy w stolicy pojawił się dzięki prezesowi Kasy Henrykowi Gruberowi. Był to wówczas bardzo nowoczesny rodzaj reklamy zewnętrznej.

Neon PKO, ul. Bracka

Pod koniec lat 50. XX w. polskie miasta zaczęły błyszczeć. Charakterystyczne hasła i symbole Banku wpisały się w świadomość Polaków i zostały zapamiętane na lata.

Neon lata 50

Od lat 60. i 70. XX w. reklamy neonowe PKO namawiały do oszczędzania i przekonywały, że Bank jest „Twoją kasą”.

Neon lata 60

„P.K.O. Ubezpieczenia. Czeki. Oszczędności” – pierwsze hasło Pocztowej Kasy Oszczędności rozświetlało warszawskie ulice już w 20-leciu międzywojennym i było perełką w wieczornym pejzażu stolicy. Kolejne neony PKO pojawiły się już po wojnie i trafiły na budynki wielu polskich miast.

Neon przez oszczędzanie
Neon przez oszczędzanie
Neon przez oszczędzanie
Neon przez oszczędzanie
Następne
wydarzenia
Serwis tematyczny portalu Bankomania dotyczący 100-lecia PKO Banku Polskiego