W 2011 r. twarzą PKO Banku Polskiego został znany satyryk i dziennikarz Szymon Majewski. Kampania z jego udziałem była jedną z pierwszych w Polsce wykorzystujących wizerunek znanej osoby do pełnego pakietu reklamowego. Szymon Majewski w reklamach PKO Banku Polskiego wystąpił w sumie w 27 rolach.
Kampania PKO Banku Polskiego z satyrykiem faktycznie dotarła do grupy docelowej. Bank, angażując do reklam gwiazdę największego formatu, powiększył swój krąg klientów mających 35 lat i mniej aż o 20 proc!
Kampania z Szymonem Majewskim w roli głównej nie tylko zwiększyła liczbę klientów PKO Banku Polskiego, ale także została uznana za jedną z najbardziej rozpoznawalnych reklam na rynku.
Przez pierwsze dwa lata Majewski w spotach Banku wcielał się w najróżniejsze role – zaczął jako jego dyrektor marketingu i rzecznik prasowy, później był m.in. informatykiem, naukowcem, nauczycielem czy kosmonautą. W ostatnim roku współpracy brał udział w serii reklam „Szymon na krańcach świata”, w których jako podróżnik odwiedzał różne egzotyczne zakątki.
Kampania reklamowa „Idealny Pracownik” z udziałem Szymona Majewskiego okazała się najlepszą w konkursie Effie Awards 2014. Koncept kreatywnych reklam PKO Banku Polskiego został nagrodzony Grand Prix. Otrzymał jednocześnie złotą statuetkę w kategorii Long term marketing excellence.