Bank z życia wzięty

„Organizm” to oryginalna platforma komunikacyjna, która pokazała Bank z życia wzięty i jego klientów – od środka... Bank humorystycznie opowiadał historię tworzenia ludzkich emocji – o tym, co się dzieje wewnątrz organizmu, i o tym, co te reakcje wywołują na zewnątrz. W każdej historii PKO Bank Polski wspierał te pozytywne sytuacje. Kampanie opierały się na znanych związkach frazeologicznych, np. wypieki na twarzy.

W 2014 r. widzowie zobaczyli, jak wyglądają emocje związane z wzięciem pożyczki czy reakcję, jaką w organizmie wywołują płatności kartą kredytową. Cała kampania oparta głównie na spotach telewizyjnych była utrzymana w żartobliwym tonie, znanym już z reklam z udziałem Szymona Majewskiego.

Kadr z kampanii Organizm
Kadr z kampanii Organizm
Kadr z kampanii Organizm
Kadr z kampanii Organizm

Kampania „Organizm” w żartobliwy sposób pokazywała procesy zachodzące w ludzkim ciele. Widzowie oglądali endorfiny tańczące w mózgu podczas zbliżenia, czyli płatności zbliżeniowych. Można było również zobaczyć kamień spadający z serca kobiety płacącej kartą kredytową.

Kadr z kampanii Organizm
Kadr z kampanii Organizm
Kadr z kampanii Organizm
Kadr z kampanii Organizm

Reklamy pokazywały różne emocje w różnych sytuacjach. O oszczędzaniu na emeryturę widzowie dowiadywali się ze wspomnień seniora z okresu pracy, w czasie którego odkładał na „najdłuższe wakacje życia”. Jak powstają łzy matki, można było zobaczyć, gdy jej córka pierwszy raz publicznie gra na kupionej przez nią gitarze. Z kolei o wyjątkowych korzyściach Mini Ratki miały świadczyć wypieki... na twarzy.

Plakat Mini Ratka z Wypiekami

Kampanię rozpoczęto w lutym 2014 r., a zakończono w 2016 r. Zaproponowany styl oraz oryginalność kreacji i humor zagwarantowały PKO Bankowi Polskiemu wyróżnienie się wśród innych konkurencyjnych instytucji finansowych.

Następne
wydarzenia
Serwis tematyczny portalu Bankomania dotyczący 100-lecia PKO Banku Polskiego