Bohaterem spotów reklamowych PKO Banku Polskiego od 1999 r. był P.KOwalski. Jasny przekaz i prosta forma graficzna podkreślały walory Banku, nie odciągając od głównego celu kampanii. Charakterystycznie nazwana postać podkreślająca nazwę Banku niosła klarowny przekaz: PKO Bank Polski jest dla każdego.
P.KOwalski swoim zapisem nawiązywał do nazwy PKO. Taka zabawa słowem nie była dotychczas zabiegiem często stosowanym.
Na przełomie wieków, w związku z rozwojem technologicznym, coraz bardziej powszechnym dostępem do Internetu i otwartymi granicami, Polacy zaczęli dostrzegać światowe trendy w reklamie i podążać za nimi. Pierwsze nowoczesne kampanie PKO Bank Polski zaprezentował już w 1999 r.
Wraz z pojawieniem się postaci P.KOwalskiego do komunikacji Banku zostało włączone hasło: PKO BP Blisko Ciebie, wykorzystywane później przez wiele lat. Zarówno bohater kampanii, jak i motto wskazywały na PKO jako Bank pierwszego wyboru.