W latach 70. XX w. witryny sklepowe były projektowane przez profesjonalistów – powierzano je dekoratorom. W tych sklepowych kompozycjach często nawiązywano do PKO. Kasa była wówczas synonimem oszczędności i dobrego gospodarowania pieniędzmi.
Witryny sklepowe w czasach PRL-u były jednym z nielicznych kolorowych akcentów na ulicach polskich miast. Zachwycały kreatywnymi hasłami i rymowanymi sloganami, ale także nawiązywały luźno do panujących trendów. Była to też skuteczna forma reklamy produktów i promowania marki. Chętnie korzystała z niej także PKO.
Kolorowe witryny i murale propagujące PKO nie tylko zachwycały kreatywnymi hasłami, ale także nawiązywały luźno do panujących trendów. Projektanci nie bali się dowcipnych haseł i rymowanych sloganów.
Polskie murale narodziły się w PRL-u, a ich fantazyjne kolory urozmaicały szare morze blokowisk z wielkiej płyty. Na powierzchniach ścian bloków i kamienic powstawały reklamy państwowej przedsiębiorczości, w tym PKO. Wiele z nich tak bardzo zakorzeniło się w miejskim pejzażu, że pomysły ich usunięcia spotykały się z protestami mieszkańców.