Polska szkoła plakatu, podobnie jak polska szkoła filmowa, to dziedziny sztuki, o których zaczęło być głośno także na świecie w latach 60. XX w. Spod ręki polskich artystów plakacistów wyszło wiele reklam i ulotek Powszechnej Kasy Oszczędności.
Powszechnej Kasie Oszczędności udało się w latach 60. pozyskać do współpracy najwybitniejszych twórców polskiej szkoły plakatu. Stworzyli oni plakaty reklamowe, którymi wcześniej nie zajmowali się na szeroką skalę.
W latach 60. reklamy PKO nie musiały konkurować z ofertami innych instytucji. Miały promować Bank jako instytucję budzącą zaufanie. W ten sposób reklama trafiła w ręce artystów plastyków. Plakaty dla PKO tworzyli m.in. Henryk Tomaszewski, Roman Cieślewicz, Leszek Hołdanowicz, Maciej Hibner, Tadeusz Rumiński czy Gustaw Majewski.
Plakat Romana Cieślewicza, jednego z czołowych twórców polskiej szkoły plakatu z 1962 r. Artysta, po tym jak zasłynął swoimi pracami w Polsce, wyjechał do Francji i zdobył uznanie za granicą jako grafik, projektant, ilustrator i autor plakatów. Został dyrektorem artystycznym czasopisma „Elle”, współpracował także z Muzeum Picassa, Centrum Pompidou, magazynem „Vogue” i najlepszymi francuskimi wydawnictwami.