Jest 7 lutego 1919 r. Po warszawskiej ulicy jeżdżą dorożki, a chodnikiem przechadzają się piesi. Na drugim planie rozkrzyczany goniec próbuje sprzedać najnowsze wydanie gazety. Tak wygląda pierwsza scena spotu reklamowego, który PKO Bank Polski przygotował z okazji swojej 100. rocznicy.
Plan wyglądał imponująco. Były dorożki i zabytkowe samochody. Nie można nie wspomnieć o trzech z nich: fordzie z 1917 r., najstarszej sprawnej w Polsce ciężarówce marki Daimler (z 1913 r.) oraz samochodzie marszałka Piłsudskiego – oaklandzie z 1917 r.
Przed okazałym budynkiem stoi ubrany w mundur Józef Piłsudski. – Akcja! – woła reżyser. Naczelnik wchodzi do gmachu, aby złożyć podpis pod dekretem założycielskim Pocztowej Kasy Oszczędności. Właśnie tak wszystko się zaczęło.
W jubileuszowym spocie można zobaczyć m.in. Adama Cywkę, znanego z kampanii reklamowej PKO Banku Polskiego „Kluczowe decyzje”. Tu jest przewodnikiem, który prowadzi widza przez sto lat historii Banku: od momentu jego założenia, przez budowę portu w Gdyni i Rotundy, aż po cyfrową rewolucję i stworzenie IKO – najlepszej bankowej aplikacji mobilnej na świecie.
Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto 44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Za kamerą stanął Piotr Uznański, o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”).