Sto lat PKO
Banku Polskiego

2019

Jest 7 lutego 1919 r. Po warszawskiej ulicy jeżdżą dorożki, a chodnikiem przechadzają się piesi. Na drugim planie rozkrzyczany goniec próbuje sprzedać najnowsze wydanie gazety. Tak wygląda pierwsza scena spotu reklamowego, który PKO Bank Polski przygotował z okazji swojej 100. rocznicy.

Plan wyglądał imponująco. Były dorożki i zabytkowe samochody. Nie można nie wspomnieć o trzech z nich: fordzie z 1917 r., najstarszej sprawnej w Polsce ciężarówce marki Daimler (z 1913 r.) oraz samochodzie marszałka Piłsudskiego – oaklandzie z 1917 r.

Zabytkowy samochód
Zabytkowy samochód
Zabytkowy samochód
Zabytkowy samochód

Przed okazałym budynkiem stoi ubrany w mundur Józef Piłsudski. – Akcja! – woła reżyser. Naczelnik wchodzi do gmachu, aby złożyć podpis pod dekretem założycielskim Pocztowej Kasy Oszczędności. Właśnie tak wszystko się zaczęło.

Józef Piłsudski

W jubileuszowym spocie można zobaczyć m.in. Adama Cywkę, znanego z kampanii reklamowej PKO Banku Polskiego „Kluczowe decyzje”. Tu jest przewodnikiem, który prowadzi widza przez sto lat historii Banku: od momentu jego założenia, przez budowę portu w Gdyni i Rotundy, aż po cyfrową rewolucję i stworzenie IKO – najlepszej bankowej aplikacji mobilnej na świecie.

Adam Cywka w reklamie PKO

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto 44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Za kamerą stanął Piotr Uznański, o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”).

Twórcy jubileuszowej reklamy PKO
Twórcy jubileuszowej reklamy PKO
Twórcy jubileuszowej reklamy PKO
Twórcy jubileuszowej reklamy PKO
Serwis tematyczny portalu Bankomania dotyczący 100-lecia PKO Banku Polskiego